Inden klokken 13.00

En planteædende løbepige

dsc05326 I snart tre måneder har ugentligt snøret løbeskoene. Først var det 1-2 gange, så blev det 2-3 gange, og nu lander vi på 4-5 gange. Derhjemme venter ingen ‘proteinshake’, og der bliver heller ikke spist en bøf på kommando. Faktisk er der ingen bøffer i køleskabet, heller ingen kylling – ja, egentlig er der ikke så meget derinde, men kød er der ikke så meget som et gram af. Den havde jeg ikke set komme, slet ikke for et halvt år siden, hvor jeg trods løbeforløb på gymnasiet, prioriterede min styrketræning og ‘glemte’ løbeturene, og hvor en dag uden en bøf var utænkelig – det var trods alt som oftest sådan en, dagen startede med. En morgenbøf.

Men så stoppede PT-forløbet, og kostplanen røg over i hjørnet – sammen med træningstasken. Ovre fra det andet hjørne samlede jeg løbeskoene op, der havde de ligget i 3-4 år. Okay, det var ikke de samme, men altså. De der har læst med længe, kan måske huske, at jeg den heldige ejer af et dårligt knæ – et dårligt knæ, der satte en stopper for en af min hverdags største glæder: løb. Stille og roligt er jeg begyndt at trække tilbage i løbetøjet, et langsomt og kort skridt af gangen. Turene er blevet længere, og tempoet hurtigere – og knæet? Knæet klager ikke, ej heller gør jeg. Og hvad skulle jeg egentlig også klage over? Det er et privilegium at få at lov løbe, sgu. Planteæderiet får en uddybning en anden dag, ellers stopper jeg vist aldrig 😉

dsc05328

   

4 kommentarer

  • Ida

    Hvor lyder det bare dejligt med løbet. Jeg er selv i en periode hvor jeg er mere til crossfitpræget træning, men løb er og vil altid være fantastisk! Glæder mig til at læse mere om din plantebaseredekost.

    Har du forresten kunne mærke nogen forskel efter du har lagt styrketræningen og proteinen på hylden?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Det er så dejligt, altså. Crossfit er det fedeste, det har jeg altid ønsket mig at blive sej til. Men altså, hver ting til sin tid. Er det CrossFit Copenhagen, du træner du i? Har nemlig luret lidt på det.

      Helt klart, det er lidt frustrerende, men forståeligt, da styrken jo før havde helt andre forudsætninger for at vokse – især grundet de strukturerede programmer. Jeg kan slet ikke ‘performe’ på samme måde, efter jeg har skruet op for løbeintensiteten. Jeg har hverken den samme styrke eller eksplosivitet – i hvert fald ikke i benene, da jeg ofte løber først. Jeg har derfor lagt de tunge vægte på hylden for en stund og fokuserer ‘bare’ på at få mig bevæget på alsidig vis fx med kropsvægtsøvelser; dette også for at skåne knæet for for megen belastning. Beklager det lange svar, må hellere skrive et indlæg om emnet i stedet, haha 😀

      Hav en dejlig dag.
      Knus

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Helene

    Elsker dine indlæg, og det har jeg gjort, som trofast læser, siden bloggens start i 2013! Glæder mig meget til at læse mere om planteæderiet, er selv gået den vej i januar, efter mange år med “tvunget” kød på tallerkenen.
    Rigtig god weekend/ferie til dig!

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Inden klokken 13.00