Gym behavior

Proteinrig frokost med kikærter

DSC00352

Jeg har siden december lagt min kost lidt om, hvilket har vist sig at være et godt valg, jeg har bla. haft fokus på at få mere “rigtig” mad, flere proteiner til frokost og om eftermiddagen og mere grønt. Alt dette lever denne überlækre frokost, jeg i dag indtog efter crossfit op til. Retten er nem, smager fantastisk og mætter på den rareste måde – ja og så er den tilmed vegansk! Den er perfekt efter træning, i madpakken eller bare til en hyggelig frokost derhjemme.

DSC00349  DSC00351

Det skal du bruge:

  • 1 dåse udblødte kikærter (jeg bruger den fra Urtekram)
  • Spidskål, grøn kål eller rødkål
  • 4-5 soltørrede tomater
  • Rucola
  • Ca. 1-2 saltede mandler
  • Ca. 1 spsk græskarkerner
  • Ca. 1 spsk sesamfrø
  • Cherry tomater
  • 2 gulerødder
  • Krydderier: Salt, peber, 1-2 spsk spidskommen og 1/2 tsk chili

(Jeg beklager de mærkelige tal, men jeg har ikke taget mål på noget 🙂 )

Sådan gør du:

  1. Opvarm panden med olivenolie
  2. Fjern vandet fra kikærter og skyl dem
  3. Rist kikærter på panden i ca. 7-10 min ved mellemvarme
  4. Smag til sidst til med krydderier og vend nødder, kerner og frø i
  5. Hak i mellemtiden kål, cherry tomater, gulerødderne og de soltørrede tomater
  6. Placer kålen og rucolaen i bunden af tallerknen og fordel kikærterne ovenpå, top med de soltørrede tomater

 

   

3 kommentarer

  • Kristine

    Kan du ikke skrive, hvir meget man skal bruge af tingene?

    Siden  ·  Svar på kommentar
  • Mhh det ser lækkert ud! Fik øjnene op for kikærter på min ferie, så skal helt klart til at lave nogle retter med dem! 🙂 er det muligt for kikærterne at blive sprøde når man steger dem?

    Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Gym behavior