Kostplan - den eneste vej til drømmekroppen?

To sunde, billige og nemme måltider

Jeg prøver for tiden virkelig at holde mig til at spise “rigtig” mad til alle andre måltider end morgenmaden. Jeg har før i tiden (læs: indtil for ca. 3 uger siden) været slem til  spise proteinpandekager eller skyr til frokost, men den holder jo ikke helt, hvis man også har fået noget lignende til morgenmad. Vi får tudet ørene af med vigtigheden af at spise varieret, men jeg tror egentlig på, at det er vigtigt. Det der med at spise havregrød til hvert måltid (og nej, det gælder ikke at variere i smagen af proteinpulver), er måske sundt nok, men i længden kan man altså ikke leve af det. Hvis man begrænser morgenmad til om morgenen, er der jo også noget at glæde sig til. Man kan selvfølgelig spise aftensmad til morgenmad og omvendt 😉 Jeg er ikke helgen, det er bare det, jeg siger til mig selv…

 photo IMG_6859_zpsf35dd037.jpg

Omelet med smukke rødbeder:

  • 2 æg
  • Skinke
  • Salt og peber
  • Lidt mælk og vand
  • Lidt god ost
  • Skinke i strimer (laks eller kylling vil være kunne bruges)
  • Rødbeder
  • Rødpeber
  • Soltørrede tomater
  • Spinat og rucola
  • Vaniljepulver
  • Pesto – gerne hjemmelavet
  • Squash

 photo 5f212b71-27f4-4cd7-81ec-f9f9042c73c0_zps46b2a9ac.jpg

Sådan gør du:

  1. Skær rødbederne ud
  2. Steg dem i olie og krydder med lidt salt, peber og vanilje
  3. Pisk imens æggene med lidt vand og mælk
  4. Tilsæt reven ost og squash i tynde skiver
  5. Varm fedtstof op på en pande og hæld æggemassen på
  6. Vip omeletten over på en tallerken, når den er færdig og fold den med skinke og spinat i som fyld
  7. Skær godt med peberfrugt og soltørrede tomater ud
  8. Server med det hele på en tallerken – spis gerne med en god (hjemmelavet) pesto.

 photo 557974_10201483534943537_356819417_n_zps65527ea2.jpg

Tun og rosenkål på panden:

    • 1 dåse tun
    • Rosenkål
    • Salat
    • Bladselleri
    • Evt. fuldkornspasta

 photo 1391541_10201483535543552_315031513_n_zpsc86b1111.jpg

Sådan gør du:

  1. Hæld vandet fra dåsen med tun
  2. Skær rosenkålene ud i kvarte (kasser evt. de yderste blade)
  3. Steg på en pande og tilsæt tunnen (hvis du ikke bryder dig om stegt tun, er det ikke en nødvendighed
  4. Tilsæt lidt soya
  5. Server med finthakket bladselleri og salatblade
  6. Tilføj evt. fuldkornspasta, ristet rugbrød el.lig.

Jeg håber, at “opskrifterne” kan bruges 😉

Jeg sidder pt. begravet i en bunke lektier og med udsigten til min første eksamen på torsdag. Jeg skulle egentlig have trænet ben og bryst i dag, men jeg tør (og må) ikke begive mig ud i det her sindssyge vejr, så det bliver til en hviledag. Sådan en glemmer jeg også at holde, så det er sikkert fint nok. Så kan det være, at jeg for en gangs skyld kommer tidligt i seng 😀

http://www.gymnordic.com/dk/

Anne Sofie

 

   

4 kommentarer

  • Hvor ser det bare lækkert ud og jeg synes nu også personligt selv at billig og lækker mad er noget af det der smager aller bedst 🙂 hi hi ..

    Held og lykke med eksamen i morgen smukke pige.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anne Sofie Bitsch Hjortshøj

      Helt enig! Det er egentlig også ofte det, jeg bedst kan lide. Der er virkelig ikke meget, der slår en omelet – og så tager det kun 5 min. at tilberede. Så kan pasta med ketchup (min lillebrors hofret) altså godt pakke sammen 😀

      Mange tak <3 Det bliver rart at få det overstået…

      Anne Sofie

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • Uhm dem med tun og rosenkål – den lyder som ligge noget for mig! Den må prøves (-:

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anne Sofie Bitsch Hjortshøj

      Iiiih hvor fedt! Var faktisk lidt spændt på, hvordan den ville blive modtaget 🙂 Jeg er også helt vild med den!

      Anne Sofie

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Kostplan - den eneste vej til drømmekroppen?