Proteinvafler

Proteinrige choko-kugler

Jeg elsker at have et eller andet lækkert på lager, som lige kan nuppes inden en morgentræning, på min eftermiddagstallerken eller bare, hvis man er lidt lækkersulten. At de så også mætter og udelukkende (efter mit hovede) indeholder gode, sunde sager, er da bare ren win-win. Disse her passer lige ind i den tankegang, og anden portion er i dag blevet kreeret – jeg har nemlig efterårsferie. Sidste portion var dog lidt anderledes og dybest set magen til denne. Her anden gang har jeg dog justeret lidt i opskriften, og de er simpelthen ALT for lækre! Let’s face it – peanut butter løfter niveauet op på alt – selv i små mængder.
 photo 29abedb1-087c-4dc7-b914-395aca2bca3e_zpsffd504ac.jpg
 photo 6f2f4a91-8608-4dec-9f28-ccf77905d7fe_zps8b6823f0.jpg

Det skal du bruge:

  • 1 stor eller 2 små rimelig modnet bananer
  • 2 små scoops chokolade proteinpulver (jeg brugte denne og denne)
  • 2 spsk kakao (jeg bruger 100% fra Valrhona)
  • Ca. 1 dl mandelmel
  • 1/2-1 dl kokosfibre
  • 3 spsk kokosmel/rasp
  • Godt med havregryn
  • 2 tsk peanut butter – mere ville være lækkert, jeg nænner bare kun at bruge mine “rester” til at bage med 😉
  • Evt. 1-3 spsk stevia/honning etc. hvis du skal være lidt sødere
  • Vand til konsistensen passer – den må ikke være for tynd

 photo 7f65737e-8abd-4550-a409-2bd1bba2a6c8_zpsbe3b172c.jpg
 photo 251505e5-9dbd-4ac8-99c3-32d15ce00ba2_zpsffc32525.jpg

Sådan gør du:

  1. Mos bananerne sammen med proteinpulveret
  2. Tilsæt alt det tørre
  3. Rør nu lidt vand til, så konsistensen passer – tilpas evt. med lidt flere gryn
  4. Rul nu “dejen” i havregryn, kokos eller hvad du nå lige har lyst til
  5. Opbevares på køl

Bonne appetit! Det er virkelig en must opskrift, og det er efter mit hovede legitimt at spise en på alle tidspunkter af døgnet, da alle ingredienserne er nogle, jeg kunne finde på at putte i min morgenmad 😉 Og så er de jo hjemmelavet… Er man ikke til proteinpulver, kan bare udelade det – og måske putte lidt ekstra peanut butter og evt. lidt mørk chokolade i? Kun fantasien sætter vist grænser her.

http://www.gymnordic.com/dk/

Anne Sofie

 

   

2 kommentarer

  • Hm, når jeg laver trøfler/romkugler/havregrynskugler og sådan noget, er det også altid godt med lidt marmelade eller syltetøj i. Og det kan jo sagtens findes i sukker- og kaloriefattige versioner 🙂
    Mvh Ísbjörg / opholdsrum.wordpress.com

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anne Sofie Bitsch Hjortshøj

      Århh det lyder også lækkert! Det vil jeg klart prøve næste gang – måske med en hjemmelavet version? 🙂

      Anne Sofie

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Proteinvafler