"Det sunde liv", motivation, kalorietælling og bekendtgørelser

Nemme müslibarer aka stop madspild müslibarer

Jeg havde for nogle uger siden en kedelig rest müsli – I ved sådan en, hvor man har sorteret og fisket alt ”det gode” fra. Når dette sker, skynder jeg mig oftest at bikse en ny portion sammen, og så blegner resten altså lidt… Men jeg kunne altså heller ikke få mig selv til at smide den ud. What to do? Man kan selvfølgelig bare lave nogle müslibarer! Jeg fandt en meget simpel opskrift på Twinfood, og da jeg også havde en lille kedelig rest peanut butter, var den perfekt! Resultatet blev bare SÅ lækkert – jeg havde ingen forventninger, så jeg blev virkelig lykkelig over resultat! Så hvis I en dag står med en rest müsli (eller bare en lyst til müslibarer), så er denne her opskrift altså virkelig guld værd!

 photo afd16725-23d8-40ad-9e71-0e6785ca82b2_zps835afbbe.jpg

Det skal du bruge:

  • En rest müsli
  • Peanut butter (jeg havde vist kun 1 spsk tilbage, men mere havde været alt for lækkert. Det vil jeg klart tilføje næste gang)
  • Honning
  • Agavesirup

 photo 88f63bcc-1a28-4888-b376-37fec4e0a164_zps2f92eac2.jpg
 photo d3c964b0-abed-4b68-ad88-2f6a283b7bdd_zps3a7a4c9f.jpg
Sådan skal du gøre:

  1. Smelt peanut butter , honning og agavesirup sammen i en gryde
  2. Opvarm ovnen til
  3. Bland det hele sammen, så müslien er godt dækket i ”den våde” blanding
  4. Fordel massen i en form beklædt med bagepapir
  5. Skær dem ud i den størrelse, du ønsker dine barer, skal være
  6. Tag dem ud, når de er flot gyldne
  7. Opbevares i en lufttæt bøtte

De er geniale, når den søde tand, eller når den lille sult melder sig. De er perfekte før (morgen)træning og som et lille sødt indslag i madpakken. Ja, vi kan vist roligt slå fast, at jeg er ret så pjattet med dem 🙂

P.S hvis I vil læse nogle lidt skræmmende tal omkring madspild, så tjek lige det her link ud…

http://www.gymnordic.com/dk/

Anne Sofie

1 kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

"Det sunde liv", motivation, kalorietælling og bekendtgørelser