Verdens bedste knækbrøds opskrift (glutenfri)

Ugens træning #16 og lidt om mad

Endnu en uge er gået, og jeg er som sædvanligt bagud med at poste ugens træning 🙂 Det har været en skøn uge, ligesom den forrige – jeg er helt pjattet med den her gymnasiestart. Det er dog lidt en udfordring at få alt den træning, jeg gerne vil presse ind i programmet hver dag til at gå op i en højere enhed, men det kræver vel bare tilvænning? Lektier, timer, venner, arbejde, pligter, familie – I kender det sikkert. Mærkeligt nok elsker jeg faktisk også det at have en hverdag igen. At stå op om morgenen, spise dagens bedste måltid og så møde ind til noget – giver det mening?

 photo 9971e081-b0fd-4454-b8f8-844031d41080_zpsf852ddc7.jpg

Ugens træning:

  • Mandag: To gange styrketræning sat sammen: biceps, ryg, skuldre, ben og balder, 8 km cykling + lang gåtur (6 km)
  • Tirsdag: Aktiv hviledag (introtur) – vi gik og løb dog rundt dagen lang 🙂
  • Onsdag: Ben, skuldre og bryst + 9 km cykling
  • Torsdag: Ryg, biceps, triceps og bryst
  • Fredag: Løbetur – 6 km
  • Lørdag: Ben, balder og skuldre
  • Søndag: Biceps, triceps (supersets), bryst, ryg, boldøvelser, Step, Mave/Ryg og 8 km cykling

Som I måske kan se, har ugen set lidt anderledes ud end sædvanligvis – jeg er blevet “nødt” til at holde en pause med mit 3-split, og i stedet kører jeg 2-split. Jeg har derudover også haft min styrketræning som den klare 1. prioritet, bla. fordi det er det, jeg får de bedste resultater ved. Holdtræning og “mindfull” (yoga, pilates) træning er derfor sat lidt på pause, da tiderne simpelthen ikke passer med mine studier. Cardio har jeg heller ikke rigtig i fokus, da jeg dagligt både går og cykler en del km med transport og luftning af min lille hund. Jeg er dog i denne uge også kommet virkelig godt i gang med min løben igen (to be continued)…

 photo efe349f7-d53f-40cf-9980-f3157e43aad1_zps625bb55d.jpg

Jeg elsker følelsen af at blive stærkere, hvilket et øget indtag af mad især før og efter træningspassene helt sikkert har en stor del af æren for. Jeg har skubbet “madforskrækkelsen” (endnu) længere væk fra mig, hvilket giver mig et fantastisk ekstra kick af energi. Og sjovt nok, er min krop blevet pænere og mere tonet af det – især mine ben og mave 😀 Jeg har før prøvet at leve ekstremt begrænset og af så lidt som muligt, da jeg kun løb – det gav et lavt energiniveau samt en bleg kulør og en masse sygedage. Min “nye” livsstil er helt sikkert medvirkende til, at jeg ikke har været syg i snart 1 år. Jeg er faktisk gået fra en størrelse 27 (tidligere 29) til 24-25 ved at spise godt og ikke tælle en eneste kalorie eller at veje eller måle noget som helst. Og vigtigst af alt har jeg fået en meget bedre selvopfattelse samt en følelsen af faktisk at være tilfreds og helt igennem glad for min krop. Det er den eneste krop, vi får, så det handler altså om at elske og værne om den – vær stolt af din krop og pas godt på den.

Det jeg supplerer med er: 1 scoop protein i min morgenmad, min shake efter træning, som består af frosne bær, isterninger, vand og 1 scoop whey, godt med nødder, frugt og grønt samt lidt tørret frugt før træning (efter skole) og evt. som aftensnack, hvor jeg derudover en gang imellem får 2-3 spsk skyr. Min frokost er dog ikke så stor, det skal måske også lige nævnes 🙂 Jeg har kun 1 “regel” omkring min mad – nemlig at det skal smage godt og helst være proppet med gode næringsstoffer!

Grunden til at jeg nævner alt dette madsnak, er fordi, jeg godt ved, at jeg træner en del. Jeg ved også godt, hvor letpåvirkelige vi alle er, derfor vil jeg lige understrege en gang for alle, at så meget træning altså også kræver mad. Selvfølgelig skal man ikke spise for 3 mennesker, men det der med at gå og sulte sig, det er livet altså for kort til! 🙂

 photo bf38eeea-8752-4d5d-981c-489b20ab8a16_zpsacf454d1.jpg

Kan I se den lækre trøje, jeg har på? Den har jeg været så heldig at få af siden dinsport – en anmeldelse af både siden og trøjen kommer snarest.

http://www.gymnordic.com/dk/

Anne Sofie

 

Ingen kommentarer endnu

Der er endnu ingen kommentarer til indlægget. Hvis du synes indlægget er interessant, så vær den første til at kommentere på indlægget.

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Verdens bedste knækbrøds opskrift (glutenfri)