Hvorfor holdtræning?

Overnight oats – køleskabshavregrød

Jeg elsker morgenmad, det er uden tvivl mit yndlingsmåltid på dagen. Og selvom jeg nok ofte holder mig til de samme favoritter, finder man jo kun nye favoritter på en måde – nemlig ved at prøve noget nyt 😉 Det her er dog ikke noget helt nyt, da jeg ofte spiste det sidste år, men jeg havde helt glemt, hvor godt det smager! Man kan lidt sammenligne det med, hvis havregrød er morgenmadens risengrød, er overnight oat risalamanden 🙂 Ikke, at det smager voldsomt meget af risalamande, men noget der hen af. Tilføj lidt lækker topping, og man ryger altså lidt i madhimlen. Jeg er faktisk på vej ned for at gøre en ny version klar til i morgen før London og som post-workout 😉

 photo 56d6fe95-bd39-41f9-b05a-682da31dc0fc_zps27d3e61f.jpg

Det skal du bruge:

  • 1 dl gryn (fx. havre, hirse spelt eller rug – jeg brugte havre og skyllet quinoa)
  • 1 dl skyr (yoghurt, mælk, juice etc. kan også bruges)
  • 1/2 scoop vaniljeprotein – kan ersattes af vaniljepulver og evt. lidt ekstra skyr
  • Vand så det passer
  • 1 spsk chiafrø (kan sagtens udelades)

 photo 5a564889-36f9-4d15-b948-6fe072b24039_zpsf523b918.jpg

Dag 1

  • Bland det hele i en bøtte med låg og stil det i køleskaben natten over

Dag 2

  • Rør det evt. rundt med lidt skyr/mælk, så konsistensen er passende
  • Server i en skål med lækre toppings

  photo 69c89b51-b42b-4e2a-92ee-95f010dbb97c_zpsab2924f3.jpg
Jeg serverede mine med masser af hakkede mandler og hørfrø, 1 æble i tern, 1 tsk mandelsmør, 1 1/2 tsk peanutbutter, morbær og kokosmel.

Det kalder jeg sund dessert til morgenmad, mums 🙂

Jeg smutter jo som sagt til London i morgen formiddag med min skønne klasse, men jeg har lige 2 morgenhold og en cykeltur først – jeg kan altså ikke sidde stille en hel dag… 😛

http://www.gymnordic.com/

Anne Sofie

   

2 kommentarer

  • Phie

    Har du gjort erfaringer med andet end skyr, jeg synes det bliver lidt surt, på en ikke så lækker måde? 🙂
    Mælken hjælper en del på det, men stadig.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anne Sofie Bitsch Hjortshøj

      Ja, jeg har prøvet med helt almindelig yoghurt, hvilket også fungerer helt fint 🙂 Jeg er bare personligt vild med skyr, så jeg har desværre ikke eksperimenteret så meget med andet…
      Dog synes jeg, at vaniljeprotein-smagen er mest dominerende 🙂 Jeg har også prøvet med hyldeblomstkoncentrat og frosne jordbær, hvilket også tager smagen og smager fantastisk 😉

      Anne Sofie

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Hvorfor holdtræning?