Ugens træning #8

Jordbæris – til morgenmad

Jo den er god nok – måske ikke lige  den tradtionelle jordbæris, men hvis du spørger mig smager den her meget bedre og et et lysår mere mættende (og nærende). Perfekt start på en perfekt dag. Det er nemlig gået godt til mundtlig eksamen i dag – meget godt endda 🙂

Hihi, så tilgiv mig – jeg er glad lige nu 😀 Det har lige stået på lidt lækker frokost på solskinsterrassen, og senere står programmet på fødselsdagsfejring og løbetur.
 photo 1ca7d636-297b-4bf9-9ed1-07bbcea6727d_zps86cbeb7c.jpg photo 42ef474f-c323-419e-b295-cf6344bec232_zpsbcc90b13.jpg photo 4356bea0-b830-4589-bd2f-de2599e119f9_zps802ffc49.jpg
Proteinis med jordbær

  • 2 håndefulde frosne jordbær (og nej, jeg koger dem ikke…)
  • Et par gode skeer Skyr
  • 1/2 scoop vaniljeprotein kan købes her
  • 1/2 scoop Berry Milkshake (den kan I vinde her)
  • 1 måleske HUSK – kan sagtens udelades, men mætter godt
  • 1 lille sjat vand – ikke meget, den skal jo spises med ske 😉
  • Ca. 1,5 spsk kokos”mel”

Blend det hele i en blender eller med en stavblender. Jeg foretrækker stavblender, når den skal have en tyk konsistens…

Jeg serverede den med lidt hjemmelavet müsli, hakkede mandler, 1 dadel, et drys hørfrø og lidt morbær… Mums!

Hvad har I fået til morgenmad?

P.S. husk at I kan følge bloggen via Instagram og Facebook 😉

Anne Sofie

http://www.gymnordic.com/

[Valid RSS]

   

4 kommentarer

  • Rikke

    Stort tillykke med den vellykkede eksamen! 🙂
    Sidder selv og læser op til matematik, biologi, oldtidskundskab og AT,(eller det gjorde jeg lige før, inden jeg ikke længere kunne holde mig fra at tjekke din blog) så håber også at mit læseri vil kaste lidt gode eksamener af sig 😉
    Det var da godt nok en lækker omgang “is”, har du forslag til hvad man kan bytte proteinpulver ud med, hvis man ikke lige nu har råd til det? For den opskrift bliver jeg nødt til at prøve!
    I dag bestod min morgenmad af en omgang ymer (skyr var der ikke mere af), din lækre müsli, jordbær, blåbær og lidt peanutbutter. Det smager jo som dessert! 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anne Sofie Bitsch Hjortshøj

      Mange tak – løb nærmest hjem af glæde 😛
      Puha, det lyder lidt tungt – og så i det her gode vejr 🙂 He he, det skal der også være plads til (det vil sige, at jeg er selv mester i overspringshandlinger…)

      For det første kan du jo lige prøve at deltage i giveawayen (hvis du ikke allerede har gjort det) – ellers prøv bare med lidt ekstra skyr/yoghurt, lidt vaniljepulver, flere bær (evt. en banan, da proteinpulveret jo både mætter og søder meget) og måske lidt havregryn, så det mætter. Det skulle give ca. det samme resultat 😉

      Wauw din morgenmad er altså lige efter min bog 😀 Kunne ikke være mere enig i, at det smager som en dessert!

      Knus Anne Sofie

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • stinna

    Ville bare lige sige, at man ikke behøver at koge frosne jordbær før brug, det er kun hindbær hvor dette er nødvendigt 😉

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anne Sofie Bitsch Hjortshøj

      Arhh – tak 🙂 Der er bare så meget påstyr omkring det for tiden 😉

      /Anne Sofie

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Ugens træning #8