Hjemme igen

Jeg prioriterer træning og sund livsstil – undtagen når jeg ikke gør

Som overskriften antyder har denne dag ikke ligefrem budt på en masse træning. Jeg var nemlig til afslutningsfest med min skønne klasse i går, og i dag har dynen altså været min bedste ven. Morgentræning blev aflyst, og jeg har sovet dagen væk. Men det skal der altså også være plads til en gang imellem! Jeg har egentlig virkelig lyst til at tage op og træne lige nu, men jeg ved, at det ikke ville være optimalt, så det bliver nok til en lille løbetur senere for at rense hovedet. Jeg har egentlig ikke specielt meget tømmermænd, da jeg har lidt “regler” for at undgå det.
 photo 33ef10df-3dd8-4017-a4f7-0488ada266c1_zps75d338e8.jpg

Drop tømmermændene, men stadig ha’ det sjovt:

  • Stop med at drikke efter kl. 01 –  det kommer der intet godt ud af
  • Hold dig til de mindre stærke genstande og selvfølgelig begræns indtaget
  • Tag et begrænset antal genstande med og hold dig til dem! Tag aldrig imod fra andre, da en slurk her og der kan blive til meget (lesson learned the hard way)
  • Brug stemningen, selskabet, dans og musikken som “alkohol” – altså leg dig fuldere end du egentlig er

Jeg ved godt, at der intet sundt er ved alkohol, og det er virkelig heller ikke særlig ofte, at det ryger i min krop. Men med det sagt, kan lidt alkohol i blodet altså gøre en aften lige en tand sjovere. At der så er flere drenge fra min klasse, der lige syntes, at de skulle påpege, at jeg altså røg mange skridt tilbage med min træning, hvis jeg drak – lukker jeg altså ørene for. Det kan nemlig være skønt nogle gange bare at glemme alt og bare have det sjovt. photo IMG_4418_zps922f1e2d.jpg

Tilbage på sporet – dagen efter

    • Drop junk – din krop har fået nok junk aftenen før, lav i stedet en lækker morgenmad fyldt med gode sager
    • Sov ud – selvom jeg føler, at jeg har sovet dagen væk, er det altså også altafgørende
    • Vand og atter vand!
    • Få din saltbalance tilbage med peanuts, saltede mandler eller bare lidt ekstra salt på maden
    • Giv dig selv lov til at slappe af
    • Frisk luft, i form af en cykel-, gå- eller løbetur

 photo 9d78fd7d-f952-44c1-a4ff-87c68512505b_zpsd53db19f.jpg

Alt i alt havde jeg altså en skøn dag i går. Først dimission på skolen, så 3x gange holdtræning efterfulgt af den lækreste middag med min mor, far og (store)lillebror og så til fest med jordens bedste klasse. I aften smutter jeg igen til fest hos min elskede veninde, der tager til USA i 1 år. Jeg kommer til at savne hende så ubeskriveligt meget – begynder næsten at tude ved at tænke på det. Og så i morgen på cykelferie.

Hvad er jeres holdning til alkohol?

http://www.gymnordic.com/

Anne Sofie

2 kommentarer

  • Jeg har det som dig, jeg drikker næsten aldrig mere efter jeg har ændret livsstil – især fordi det tømmermændene gør ved min krop bare ikke er det værd!

    http://www.mymootivation.blogspot.dk
    -min blog om mit vægttab, har pt. tabt 12,9 kg. 🙂

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anne Sofie Bitsch Hjortshøj

      Helt enig – dagen efter kan være frygtelig 🙂 Men nogle gange er det nu sjovt nok, hvis man bare holder sig til et par genstande 😉

      Sejt med dit vægttab – tjekker lige din blog ud.

      Anne Sofie

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Hjemme igen