Træningsprogram

Chiagrød

Jeg må lige advare om en opskriftspam, der er på vej. Jeg er ked af det, men sådan bliver det 😛

Her chiagrød, som jeg efterhånden har læst om en del steder bla. her og her. Da min papmor så indkøbte dem i USA, hjemsøgte opskriften mig lidt. Men som I ved, har jeg jo erklæret min kærlighed til min morgenskyr flere gange, og jeg hader tanken om at skulle spise andet 😉 I går tog jeg mig dog sammen, og jeg fortryder det ikke.

IMG_3601

 

 Chiagrød:

  • 2,5 spsk chiafrø (det er nok)
  • 0,5 tsk vaniliepulver
  • 1 meget lille dåse kokosmælk
  • 1,5 spsk skyr
  • Evt. lidt vand om morgenen (det brugte jeg)

Sådan gør du:

Rør det hele sammen om aftenen og stil det tildækket i køleskabet natten over. Hvis det er hårdt om morgenen rør lidt væske i.

Jeg servede min med lidt morbær, 2 små dadler, lidt nødder og et æble i små tern – om der sneg sig 1-2 tsk peanutbutter på til sidst, fortæller historien ikke om…

Chiafrøene hører jo under kategorien superfood, og skulle simpelthen få en til at strutte af sundhed. Læs bla. her og her. De skal dog ikke spises i særlig store mængder, men en chiagrød i ny og næ dør du næppe af – tværtimod.

Har I erfaringer med chiagrød?

Anne Sofie

 

   

4 kommentarer

  • Michelle

    Det lyder godt nok lækkert!
    Jeg har aldrig hørt om chiagrød før. Man kan vel sagtens bruge almindelige frø, for så vil jeg da prøve at lave det med hørfrø til i morgen eller på mandag. Det er også en dejlig, simpel opskrift.

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anne Sofie Bitsch Hjortshøj

      Det var det også 😉
      Det har du sikkert helt ret i, at man kan 😉 Vil dog lige nævne, at chiafrøene absorberer og holder 12 gange på sin egen vægt. Jeg ved dog også, at hørfrø gør noget lignende, men ikke i samme grad.

      Du må da meget gerne rapportere tilbage med resultatet 😉

      Anne Sofie

      Siden  ·  Svar på kommentar
  • cecilie

    kan man bruge noget andet i stedet for kokosmælk?

    Siden  ·  Svar på kommentar
    • Anne Sofie Bitsch Hjortshøj

      Du kan helt sikkert bruge en anden form for mælk 🙂 Ellers kunne en neutral yoghurt, vand eller skyr helt sikkert også bruges 😉

      Anne Sofie

      Siden  ·  Svar på kommentar

Skriv en kommentar

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *

 

Næste indlæg

Træningsprogram